İstanbul Şehir Üniversitesi Rektörlüğünden Koronavirüs (COVID-19) ile İlgili Duyuru // Announcement About Coronavirus (COVID-19) from İstanbul Şehir University Rectorate
12.03.2020
İstanbul Şehir Üniversitesi Rektörlüğünden Koronavirüs (COVID-19) ile İlgili Duyuru // Announcement About Coronavirus (COVID-19) from İstanbul Şehir University Rectorate

​Değerli ŞEHİR'liler, 

İlk olarak 31 Aralık 2019'da Çin'in Wuhan kentinde pnömoni vakası olarak ortaya çıkan ve 7 Ocak 2020'de yeni bir virüs olarak literatüre geçen Coronavirüs (COVID-19), genel halk sağlığını tehdit eden ciddi bir grip salgınıdır. Söz konusu salgından üniversitemiz öğrenci ve çalışanlarının azami ölçüde korunmasını sağlamak Üniversite Yönetimi olarak birincil görevimizdir. 

11 Mart 2020'de Türkiye'de ilk vakanın ortaya çıkması sonrasında, kampüsümüzde sağlıklı ve güvenli yaşam koşullarını sağlamak üzere YÖK'ün ve Sağlık Bakanlığının açıklamaları doğrultusunda, İstanbul Şehir Üniversitesi Senatosu olarak 12 Mart 2020 aşağıdaki kararları alma gereği hasıl olmuştur. Yeni bir duyuru yapılana kadar anılan kararlar geçerli olacaktır. 


Eğitim Öğretim Faaliyetleri

İstanbul Şehir Üniversitesi'nde eğitim öğretim faaliyetleri akademik takvimde planlandığı şekilde devam edecektir. Konuyla ilgili Sağlık Bakanlığının yaptığı açıklama ve öngörüler dikkate alınarak süreç takip edilecek gerek görülürse yeni düzenlemeler yapılacaktır.​


Geçmiş Tarihli Seyahatler

Yurt dışı seyahatinden 1 Mart 2020 tarihi itibariyle dönen tüm öğrenci, tam zamanlı ve yarı zamanlı akademik ve idari çalışanlarımızın, yurda döndükleri tarihten itibaren Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı'nın önerdiği önlemler uyarınca:

  • Yurt dışı seyahatinden 1 Mart 2020 tarihi itibariyle yurda dönen tüm öğrenci, tam zamanlı ve yarı zamanlı akademik ve idari çalışanlarımızın öncelikle gittikleri ülke, seyahat süresi ve dönüş tarihleriyle ilgili bilgiyi rektorluk@sehir.edu.tr adresine bildirmeleri gerekmektedir.
  • 14 günlük izolasyon kuralına uymaları gerekmektedir.
  • Bu kapsamdaki çalışanlarımız 14 gün boyunca idari izinli sayılacak, öğrencilerimiz ise devam mecburiyetinden muaf tutulacaktır (belgelendirilmek kaydıyla).
  • Sağlık Bakanlığının uyarılarına istinaden bu kişilerin yurda dönüşte bağlı oldukları en yakın sağlık kuruluşuna başvurmaları, 14 gün kendilerini evde izole etmeleri, zorunlu olmadıkça dışarı çıkmamaları ve sağlık durumlarıyla ilgili en ufak bir değişiklikte ilgili sağlık kuruluşlarına başvurmaları gerekmektedir. Yurtta kalan öğrencilerimizin izolasyon sürecini Yurt Amiri ile görüşerek planlamaları gerekmektedir.
  • Bu kurallar dışarıdan gelecek ziyaretçiler için de geçerlidir.


Planlanan Seyahatler

Öğrencilerimizin, tam zamanlı ve yarı zamanlı akademik ve idari personelimizin uluslararası toplantı katılımı, Erasmus hareketliliği, turistik gezi gibi amaçlarla planlamış olduğu tüm yurt dışı seyahatlerini iptal etmelerini rica ediyoruz. Bu karar, gidilen bölgelerde olduğu kadar yurda girişte de yaşanabilecek tüm olumsuzlukları dikkate alarak alınmıştır. Zorunlu bir yurt dışı seyahati durumunda, Rektörlüğe rektorluk@sehir.edu.tr adresinden mesaj yollayınız.

Zorunlu olmadıkça yurt içi seyahatlerinizi de kısıtlamanızı öneriyoruz. Yurt içi seyahat planlanması durumunda, olabildiğince havayolu tercih edilmemesi ve mümkünse özel araçla seyahat edilmesi önerilmektedir.

Yıllık izin taleplerinizi, bağlı bulunduğunuz amire ve İnsan Kaynakları ve Kalite Koordinatörlüğüne, izin süresince bulunacağınız adresi belirtmek suretiyle iletiniz.


Etkinlik Planlaması

Üniversitemizde düzenlenmesi planlanan tüm etkinlikler (tüm konferanslar, sempozyumlar, çalıştaylar, seminerler, üniversite camiamız dışından yerli veya yabancı konuşmacıların ve izleyicilerin yer alacağı tüm etkinlikler, kariyer etkinlikleri, öğrenci kulübü etkinlikleri vb.) yeni bir duyuruya kadar iptal edilmiştir.


Kampüs İçi Tedbirler

Kampüsümüze dışarıdan gelen ziyaretçilerle ilgili tedbirler artırılmıştır.

Kütüphane ve yurtlara dışarıdan ziyaretçi ve misafir kabul edilmeyecektir.

Koronavirüsün kampüsümüzde yayılmasını önlemek amaçlı yürürlükteki temizlik prosedürlerimize ek olarak aşağıdaki tedbirler alınmış ve hızla uygulamaya koyulmuştur.

  • Tüm temizlik personelimiz, virüsün yayılma şekli ve yayılımını önlemeye yönelik hijyen koşulları ile ilgili olarak bilgilendirilmiştir.
  • Temizliklerde çamaşır suyu çözeltisinden daha etkin hijyen sağlayan temizlik malzemesi ve dezenfektan ürünleri kullanılmaktadır.
  • Tuvaletlerde, 1 saatlik aralıklarla el temasının yoğun olduğu kapı kolları, musluklar, sabunluklar dezenfektanla temizlenmeye başlanmıştır.
  • Tüm kampüste ortak kullanım alanlarındaki masa üstleri, ders çalışma alanları her gün dezenfekte edilmektedir.
  • Personel servislerimiz her gün araç sahipleri tarafından dezenfekte edilmekte ve araçlarda el temizleme solüsyonu ve kolonya bulundurulmaktadır. Günlük temizliklerin yanı sıra araçlara, profesyonel temizlik şirketi tarafından aylık olarak detaylı dezenfektasyon işlemi uygulanmaktadır.
  • Kampüste faaliyet gösteren ticari kuruluşlar ile Koronavirüsle mücadele tedbirleri konusunda işbirliği kurulmuştur.
  • Alınan tedbirlere ilaveten yemekhane girişinde el yıkanmasını sağlayacak şekilde şerit çekilerek yönlendirme yapılmıştır. 


Sizden Beklenenler

COVID-19 ve benzeri solunum hastalıklarının önlenmesi için Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı'nın önerdiği tedbirleri temel alan güncel önerilerimiz aşağıdaki gibidir.

  • Üniversitemizin internet sayfaları, sosyal medya hesapları ve öğrenci hesaplarınıza yollanan e-postaların yanı sıra okul içine asılan posterler aracılığıyla yapılan tüm duyuruları ve bilgilendirmeleri dikkatle takip ediniz.
  • Hasta olduğunuzda evde kalınız.
  • Yüksek ateş, öksürme ve nefes darlığı belirtileri gördüğünüzde gecikmeden bir sağlık kuruluşuna başvurunuz. 
  • Ellerinizi sabunla en az 20 saniye boyunca ve sıkça yıkayınız. Su ve sabunun olmadığı durumlarda alkol bazlı el temizleyicileri kullanınız.
  • Hapşırırken ve öksürürken ağzınızı dirseğinizin iç kısmıyla kapatınız. Ellerinizi yıkamadan gözlerinize, burnunuza ve ağzınıza dokunmaktan kaçınınız.
  • Kapalı alanları sıkça havalandırınız.
  • Yaşlı ve kronik hastalarla yakın temastan kaçınınız.

Görüş ve önerileriniz için rektorluk@sehir.edu.tr adresine mesaj yollayabilirsiniz.

 

Sağlıklı günler dileriz,

İstanbul Şehir Üniversitesi

Rektörlük Ofisi


* * *


Dear ŞEHİR members, 

Coronavirus (COVID-19), which first appeared as a pneumonia case in Wuhan, China on December 31, 2019, and officially named on January 7, 2020, is a serious flu epidemic that threatens public health. As the University Administration, it is our primary duty to ensure the maximum protection of the students and employees of our university from this epidemic.

After the emergence of the first cases in Turkey on March 11, 2020, it was vitally necessary for İstanbul Şehir University Senate to make following decisions and take necessary actions in line with the announcements of Higher Education Council and the Ministry of Health.

These decisions will be valid until further notice.

 

Educational Activities

Academic courses at İstanbul Şehir University will continue as planned in the academic calendar in accordance with the explanations made by Turkish Ministry of Health. In the course of time, further decisions will be taken where necessary.

 

Past International Trips

All full-time and part-time faculty, staff and students who returned from an international trip as of 1 March 2020, are supposed to meet following requirements from the date they return Turkey:

  • inform rektorluk@sehir.edu.tr regarding the country they just visited, duration of visit and date of return
  • follow the 14-days isolation rule
  • Faculty and staff will be on administrative leave for 14 days whereas students will be exempted from attendance (all necessary documentation to be submitted).
  • Based on the warnings of the Ministry of Health, these individuals should refer to the closest Family Health Center, return home to complete a 14-day self-isolation immediately upon arrival in Turkey based on measures proposed by the Republic of Turkey Ministry of Health. Try to stay at home unless otherwise needed. Should there be a change with health conditions, go see a doctor in relevant health institutions. Our students staying in the dormitory should plan the isolation process by discussing it with the Dormitory Supervisor.
  • These rules also apply to visitors coming from outside.

 

Planned Trips

We request all full-time and part-time faculty, staff and students to cancel all their international travels for purposes such as international meetings, Erasmus mobility, touristic trips, etc. Please note that this decision aims to avoid problems that might occur on your way back to Turkey as well as within the countries visited. In case of a compulsory trip to a foreign country, please inform Rectorate via rektorluk@sehir.edu.tr.

We recommend that you restrict all domestic travels unless it is mandatory. In case of domestic travel planning, air travel should be avoided.

Submit your annual leave requests to the supervisor you are affiliated with and to the Office of Human Resources and Quality Coordination by stating the place of residence during your stay.

 

Event Planning

All the events planned to be organized at our university (all conferences, symposiums, workshops, seminars, all events that will include local or foreign speakers and audiences outside our university community, career events, student club events, etc.) have been canceled until further notice.

 

On-Campus Precautions

Measures regarding the visitors coming to our campus have been increased.

Visitors and guests will not be accepted to the library and dormitories.

In addition to our current cleaning procedures to prevent the coronavirus from spreading on our campus, following measures are taken.

  • All our cleaning staff are informed about the way the virus spreads and the hygiene conditions to prevent the spread.
  • Instead of bleaching solutions, better materials and disinfectant products with more efficient hygiene is preferred.
  • In the toilets, door handles, taps, and soap dispensers are cleaned with disinfectant on an hourly basis.
  • Desktops and study areas in common areas are disinfected every day.
  • Shuttle buses are cleaned with disinfectant every day.  On each vehicle there is hand cleaning solution and cologne. In addition to daily cleaning, vehicles are disinfected every month by a professional cleaning company.
  • Anti-coronavirus measures have been taken with cooperation with commercial organizations operating on campus.
  • Additionally on Canteen entrance, there are barriers to guide people to the hand-wash area to make sure personal hygiene

 

What You Need to Do…

For the prevention of COVID-19 and similar respiratory diseases, our current recommendations based on the Republic of Turkey Health Ministry's proposed measures are as follows:

  • Carefully follow all announcements and information made through the university's web pages, social media accounts and e-mails sent to your ŞEHİR accounts, as well as posters on the campus.
  • Stay home if you are sick.
  • If you see symptoms of high fever, coughing and shortness of breath, contact a healthcare provider immediately.
  • Wash your hands frequently with soap for at least 20 seconds. In the absence of water and soap, use alcohol-based hand cleaners.
  • Cover your mouth with the inside of your elbow when sneezing and coughing. Avoid touching your eyes, nose, and mouth without washing your hands beforehand.
  • Ventilate closed areas frequently.
  • Avoid close contact with elderly and chronic patients.

 

For comments and suggestions, please e-mail rektorluk@sehir.edu.tr.

 

We wish you a long and healthy life,

İstanbul Şehir University​

Rector's Office


​​​